Si JA til et Våpenfritt 17. Mai Tog i 2015!

syttende-mai-1940Jeg leste nettopp en overraskende leder fra Flekkefjords Tidende hvor redaktøren mente at Politiet må UT av det Norske 17. Mai toget. For å være helt ærlig, så kunne jeg ikke vært mer enig, som du kan selv se her.

Den 17. Mai 1945, var det såvidt jeg vet EN mann som fikk lov til å bære våpen i 17. Mai toget! Denne mannen var Max Manus, som var Hans Majestet Kronprins Olav sin personlige livvakt! Utover dette, fantes det ikke noe væpned personell i toget. Til tross for at det var mange fiendtlige innstilte Tyske soldater igjen i Norge.

Hvis Norske Polititjenestemenn hadde hatt så mye som ett eneste anstendig bein igjen i kroppen sin, så hadde de selv valgt å boikotte 17. Mai toget i år, med mindre de får lov til å masjere ubevæpnet!

Er det ikke på tide å erkjenne at denne såkalte meningsløse “krigen mot terror”, for det meste er bare bæ, og null ull? Er det ikke på tide å stikke en finger i jorda, og erkjenne at dette for det meste er et kollektivt massehysteri, noe som jeg selv er et levende bevis for? Er det ikke på tide å erkjenne at hvis vi masjerer med Våpen i årets 17. Mai tog, så krysser vi en MEGET farlig grense?

Jeg er litt usikker, men jeg tror det fortsatt var hundretusener av bevæpnede Tyskere igjen i Norge den 17. Mai 1945, likevel var det kun EN mann som fikk lov til å bære våpen det året! Og det var Max Manus! Hvis dette holdt i 1945, så må vi vel for faen klare å ri han av i 2015, eller …?

Nå må det vel for faen meg være nok, eller …?

3 thoughts on “Si JA til et Våpenfritt 17. Mai Tog i 2015!

  1. Hvorfor tror du ikke at det foreligger et behov for bevepning av politi, nå og fremover? Det er PST som vurderer trusselbildet, og regjeringen innførte dette påbudet etter det som skjedde i Paris, og hendelsene som tidligere har herjet Sverige. 17. Mai er en dag som feirer frihetene som mange misliker sterkt, og terrorangrep er perfekt å utføre på arrangementer som dette. Du er jævla tjukk i huet om du velger å ri på tradisjonelle og prinsippielle regler.

    Like

    1. Jeg tror ikke, jeg vet! En ting er forøvrig væpnet politi, en annen ting er væpnet politi i 17. Mai toget! Hvis de masjerer med våpen, så lærer vi alle Norske barn å frykte Norsk Politi. I tillegg så lærer vi de at “våpen er normalt”. Da er det basically “Los Angeles South Side neste” …
      Hvis de føler at de trenger væpnet politi, så kan de som har våpen holde seg i bilene sine. Resten klarer seg sikkert utmerket uten våpen!

      Like

Leave a Reply

