Da NRK Østafjells trodde sin egen Homsespøk var en Bombetrussel

thomas-mue-varde“Asbjørnsen og Mo stod på hver sin side av et vann, så ropte Mo til Asbjørnsen; ‘Hoho Asbjørnsen’. Asbjørnsen ropte tilbake; ‘Hoho Mo'”

Etterhvert som media-circuset rundt meg begynte å fullstendig ta av, så forstod jeg at Norsk Presse ikke var interessert i Sannheten. I frustrasjon, så kontaktet jeg NRK Østafjells, og påstod at jeg var Homo. Jeg ga de til og med et “eksklusivt intervju”, som du selv kan lese her.

Senere samme dagen, så sendte jeg min egen omskrevne versjon av den ovenstående vitsen til en kamerat av meg, med en lenke til en video hvor jeg skrøyt av at jeg hadde “gått inn i skapet” som “skap-Heterofil”. Et par timer etterpå, ble jeg lagt i bakken og arrestert av Grenland Politikammer. Da hadde de kontaktet NRK Østafjells, og bedt de evakuere sine egne lokaler. De dreiv på i flere timer å gjennomsøkte lokalet med bombehunder, mens alle ansatte i NRK måtte stå på utsiden.

wtf-is-this-shitDa det gikk opp for etterforskeren min hvilke tabbe de hadde gjort, dagen etterpå, da han hørte “homseintervjuet” mitt på NRK Radio, så slapp han meg umiddelbart ut, og turde aldri mer ha noe med saken min å gjøre! Slik spadde jeg meg fra den ene etterforskeren til den andre. Til slutt turde de ikke fortelle meg hvem som var etterforskeren min 😀

Slik endte jeg opp med å bli Norgeshistoriens første “skap-Heterofile mann!” 😀

Da jeg så kom til Skien Tingrett den 17. September 2013, ble jeg faktisk dømt på grunn av dette intervjuet. De påstod hardnakket at SMS’en jeg hadde sendt, var en “bombetrussel”, til tross for at jeg egentlig kun bad kameraten min om å lytte til NRK Østafjells … 😉

Ikke for å være frekk eller noe, men hvis dere ikke har mer seriøse terrorister å ta tak i, kanskje dere da egentlig ikke trenger våpen? Hvem vet, kanskje dere til og med hadde kommet lengre med en pakke gummi, og ei kølle istedenfor …? 😉

Leave a Reply

