Fangen uten Navn på Ringerike

slide-to-unlockPå Ringerike Fengsel, sitter det en fange uten navn. Han har sikkert et navn, men ingen turde fortelle meg det. Ingen turde snakke om han heller. Da jeg forsøkte å spørre de andre fangene om han, ble de likbleke, og sa; “Han snakker vi ikke om! Det er ikke sunt å snakke om han!”

Da jeg traff han, hadde han sittet på isolat på brev og besøksforbud i 2,5 år. Han hadde blitt arrestert noen dager etter den 22. Juli 2011, mistenkt for å ha noe med Anders Behring Breivik å gjøre. Hvis jeg kjenner Norsk “terroristpoliti” rett, tipper jeg at hans eneste kriminelle handling var å ha fornærmet en politimester en eller annen plass. Han spilte nydelig blokkfløyte for meg.

Da jeg ble satt på “arbeidsnekt” fordi jeg hadde forsøkt å fortelle Marit Rossehaug om at en av hennes ansatte røyka hasj, og ikke kunne kjøpe tobakk, og gikk inn i en tre dagers lang sultestreik for å sulte meg til en pakke tobakk, så rullet han en røyk til meg. Han gav den til fangevokteren, som ydmykt gav den videre til meg. Han kalte meg bror!

Jeg satt selv på isolat i 3 måneder på Ringerike, og kan garantere deg at det er ingen verre form for tortur enn å bli fullstendig frarøvet all menneskelig kontakt. Da jeg satt på isolat på avdeling A, så hadde jeg 5 minutter hver dag hvor jeg kunne prate med fangevokterne. I tillegg kunne vi late som om vi pratet med fangevokteren under lufting, mens vi egentlig pratet med de andre fangene. Utover det, var en flokk med geiter vår eneste kommunikasjon. Hvis fangen uten navn ikke allerede har begått selvmord, så sitter han fortsatt på isolat. Mistenkt for en terrorhandling som våre styresmakter har fortalt oss i snart 4 år var utført av en annen mann, alene!

Han spilte nydelig Norske folketoner på blokkfløyten sin, og var sannsynligvis uskyldig fengslet, uten dom! Det er alt jeg vet om han. Det, og at han ikke hadde noe navn, fordi ingen turde å snakke om han.

På Ringerike sitter en Fange uten Navn! Tenk på det når du spiser Grandiosa på lørdag, og er glad for at vi bor i et “så flott og fritt land!”

terje-bekrefter-mannen-uten-navnEDIT; Da har Terje, som er fengselsprest ved Ringerike Fengsel bekreftet historien min om “mannen uten Navn”, og hvordan noen kan havne 2,5 år på isolat på brev og besøksforbud i Norge i 2015! Klikk på bildet til venstre for denne teksten for å se vitnemålet til Terje. Jeg ønsker en kommentar fra den Norske Regjeringen, og spesielt Erna Solberg og Siv Jensen på dette, og om dette er “greit” …?

Jeg vil derfor gå til Facebook profilen til Erna Solberg og Siv Jensen å poste denne artikkelen ENDA en gang! I tillegg til at jeg vil poste den på Amnesty Internation sin Facebookside, for å se hva som skjer …

5 thoughts on “Fangen uten Navn på Ringerike

Leave a Reply

