Taper den vestlige verden informasjonskrigen?

Aaron_Swartz_2_at_Boston_Wikipedia_Meetup_2009-08-18_Da jeg begynte med internett, ca. et årtusen før deg, så var internett en fri verden, hvor alt var tillatt, og alt ble sagt, og motsagt. Etter at ca. 50% av verden koblet seg på denne verdenen, gjennom Facebook og andre Sosiale Medier, så forandret alt seg over natta!

For det første fikk konvensjonell media panikk over at de ikke lengre hadde “monopol på sannheten i forhold til sauene”. I tillegg, fikk alle som hadde noe de ikke ville at alle andre i verden skulle vite noe om panikk, da de forstod at publiseringsfunksjonene i samfunnet plutselig lå i hendene til “gud og hvermann”.

På toppen av dette, klarte samfunnene i den vestlige verden det kunststykket å korsfeste alle de beste blant hackerne, som hadde for alle praktiske formål BYGGET internett. Navn som kan nevnes her er Aaron Swartz, Julian Assange, osv, osv, osv.

Virkningen av denne “krigen”, som ble kunstig konstruert for å “eie sannheten”, er at de eneste som gidder å jobbe med IT i statsapparatet, og overvåking forøvrig, er de dummeste og mest imbecile hackerne, som ikke er smarte nok til å få seg jobb andre steder. Mens alle oss andre blir drevet inn på “den andre siden” av denne krigen. Slik ender de smarteste blant oss opp med å gjøre hva som helst annet enn det som er konstruktivt for samfunnet vi er vokst opp i. Slik skaper samfunnet fiender av de smarteste og mest intelligente av sine egne innbyggere. Slik driver samfunnet de mest oppegående inn på “motsatt side”, hvor den eneste meningen de blir sittende igjen med, er å ødelegge samfunnet de selv vokste opp i. Slik konstruerer staten et fiendebilde av de som staten selv er 100% avhengig av for å vinne informasjonskrigen, og skape et bedre samfunn.

Kanskje du ser på mine skriblerier som en “abstrakt, teoretisk og ufundamentert analyse, fra nok en forstå-seg-påer”, men da er du ikke klar over at jeg selv har opplevd denne prosessen på min egen kropp. For ca. 10 år siden ble jeg headhunted av Microsoft for stillingen som Rune Zakkariassen senere fikk, jeg takket nei, fordi den ikke var interessant nok forøvrig. I 2011, ble jeg headhunted av Motorola, for det største SW prosjektet de noensinne hadde igangsatt, jeg takket nei, siden jeg visste det ville floppe (noe det gjorde ca. 11 måneder senere forøvrig).

I tillegg har jeg blitt headhunted av VMWare, og en hel rekke med andre store IT-organisasjoner i og utenfor Norge. Jeg var primus motor bak samlokaliseringen av IKT-Grenland på Klosterøya i Skien 2007/2008, og slik skaffet Skien Kommune ca. 150 “nye” arbeidsplasser. I tillegg er jeg en av de mest publiserte norske systemutviklerne gjennom tidene. Jeg har forøvrig ifølge Mensa Norge en bekreftet IQ på ca. 160, som er ca. det samme som Albert Einstein hadde i sin tid. Jeg har vært i diskusjoner med Microsoft, da de ønsket å kjøpe et av de 4 (!) IT-selskapene jeg har startet. To i Norge og to i USA forøvrig! Og jeg hadde fullført et “komplett” yrkesaktivt liv, i en alder av 37 år.

Til tross for dette, er det umulig for meg å få meg jobb, og jeg tviler for at jeg noensinne egentlig vil gidde å jobbe (kommersielt) igjen for mitt eget samfunn, så lenge jeg lever, siden jeg ikke lengre “tror på” samfunnet som jeg vokste opp i. I dag er jeg drevet så langt ut i utkanten av samfunnet, at hvis Kim Jong eller Putin hadde tilbudt meg en hacker-jobb, så ville jeg vært tilbøyelig til å takke ja, og flytte på dagen! Det samme kan nok sies om de aller fleste av mine “brain-geysir” kolleger, rundt omkring, både i Norge, Europa, og USA.

“Beklager hvis det gjør deg vondt å lese dette, men nå har de altså sett det, jeg vil bli desertør”.

Det er mulig du synes jeg er “rape gal” fordi jeg skriver dette slik jeg gjør, men det driter jeg i, da er du uansett beviselig sinnssjuk, og lider av en psykotisk og falsk virkelighetsforståelse, og er ute av stand til å skille sannhet fra løgn. Og DET er ikke MITT problem, det er DITT problem …

Men, svar meg så på et spørsmål avslutningsvis; Er dette noe som du føler at samfunnet er tjent med …?

Hilsen,

En potensiell Edward Snowden …

One thought on “Taper den vestlige verden informasjonskrigen?

Leave a Reply

