Ytringsfriheten, diktaturets første drap

dictator-chaplinDa Hitler tok makten i Tyskland, så måtte han først eliminere ytringsfriheten for å befeste sitt diktatur. Dette er en oppskrift som alle diktatur må følge for å slå rot. I Norge var det for eksempel under okkupasjonen ulovlig med radioapparat. Slik kunne diktaturet kontrollere informasjonsflyten i Norge under krigen. Og når diktaturet kontrollerer informasjonsflyten, så kontrollerer det i praksis tankene til sine medlemmer.

I dag ser en dette mønsteret repetere seg i et land hvor en aldri skulle tro at noe slikt kunne skje; Norge! Norge er i dag så full av tabuord og feige uintellektuelle journalister som lider av Stockholmsyndromet, at for alle praktiske formål, så er ordet dødt!

I går kontaktet en av mine 20 nye venner meg over chatten på Facebook, og bad meg om å få “mer tyngde”. Det var et vennskapelig godt råd, og en hyggelig fyr. Men det som er dillemmaet mitt, er at dette er ikke noe jeg vil gjøre! Det er faktisk ingenting jeg vil mer enn å slutte å skrive, og gi pennen videre til modige journalister. Problemet er at det finnes ingen modige journalister lengre. De er alle gått av med pensjon! Og dagens journalister, er en flokk med sinnssjuke parringskåte propagandapapaegøyer, for et diktaturisk regime, som forsøker å slo rot i Norge i dag! Jeg skriver ikke fordi jeg vil, jeg skriver fordi jeg må!

“It’s a dirty job, but somebody has to do it!”

Å være samfunnets kloakktømmer, er ikke noe jeg hverken har søkt, eller ønsket å bli. Jeg ble presset inn i en situasjon, hvor jeg ikke hadde andre valg. Det vil si, jeg kunne valgt å gå til grunne, og la diktaturet vinne, men det var ikke noe egentlig valg for meg. Jeg ble tvunget til å sloss! Sloss for både mitt land, min egen fremtid, og din frihet!

Kanskje du synes jeg er rar? Kanskje du synes jeg er sinnssjuk? Kanskje du synes at det jeg skriver er idioti og overdrivelser av episke dimensjoner? Vel, det driter jeg i! Jeg har sett en verden som det er få forunt og se, og jeg har sett fremtiden på en måte ikke mange blant oss har gjort! Og den er ikke pen! Og frem til den blir pen igjen, vil jeg fortsette å sloss med hvert eneste fiber jeg har igjen i kroppen min, for er det en ting jeg er enig med Arbeiderpartiet i, så er det; “Aldri igjen!!”

“If humanity has hope, it lays in the hands of independent bloggers and WordPress!”

Viva la Revolucion!!

Leave a Reply

