Jeg Politianmelder Steinar Strømsrud Baar for æreskrenkelser

steinar-strømsrud-baarOver lengre tid, har Steinar Strømsrud Baar insinuert, og påstått, at jeg er, sitat; “dømt for bombetrusler”. Til tross for at jeg har tilbakevist dette flere ganger, til og med i det offentlige rom, ved å skrive opptil flere artikkel, hvor jeg blant annet har publisert deler av dommen min, for å tilbakevise disse påstandene, og Steinar har innrømmet å ha lest disse utdragene, så velger Baar å fortsette å spre disse ryktene.

Dette er æreskrenkende og injurierende påstander. Siden Baar velger å fortsette å spre disse ryktene, om at jeg har truet med, og/eller er dømt for å ha fremsatt bombetrusler, har jeg ikke lengre noe annet valg enn å anmelde Baar for æreskrenkelser og injurierende påstander. Dette er brudd på Norsk Straffelov fra 1902, kap. 23. Denne loven har en strafferamme på 6 måneders fengsel, under særdeles skjerpende omstendigheter, kan forøvrig opptil 3 års fengsel bes om.

Siden Steinar insinuerer noe som er såpass ekstremt injurierende, som det han gjør, altså at jeg har truet med å, sitat, “bombe porsgrunn”, så mener jeg at særskilt skjerpende omstendigheter burde tas i betraktning.

Denne anmeldelsen er en del av en større anmeldelse, som vil leveres til Grenland Politikammer på et senere tidspunkt.
steinar-stroemsrud-baarJeg skulle ønske at jeg hadde hatt mulighet til å levere dokumentbevis for min anmeldelse, men beklageligvis er jeg utestengt fra Facebookgruppen hvor påstandene til Baar er fremsatt. Men jeg er sikker på at Alf-Erik Øritsland kan gi tilgang til den relevant Facebooksiden til eventuelle politietterforskere som ønsker å etterforske påstanden min.

Leave a Reply

