Jeg Politianmelder Varden (avisen) og Journalist Bjørn Harry Schønhaug for æreskrenkelser

bjørn-harry-schønhaugDen 17. September 2013 så skrev Varden, ved Journalist Bjørn Harry Schønhaug, sitat; “Fordi jeg sprenger bomba no, fordi jeg sprenger NRK Østafjells”, og påstod at dette var et sitat fra min berømte “homo-SMS”, sendt tidligere samme år. Dette er beviselig et injurierende utsagn, og en æreskrenkelse i det offentlige rom.

Siden jeg har nå i flere år har forsøkt å få både Varden, og andre medier, til å skrive dementi, for deres egne løgner, uten suksess, har jeg intet annet valg enn å anmelde Varden, og Journalist Bjørn Harry Schønhaug for æreskrenkende utsagn.

Dette utsagnet er brudd på Straffeloven fra 1902, kapittel 23, og har en strafferamme på 6 måneders fengsel. Under særdeles skjerpende omstendigheter, kan også opptil 3 års fengsel kreves. Jeg mener at Journalist Schønhaug i kraft av sin stilling, burde vært ekstra forsiktig med å forsøke å få sannheten frem, og at det derfor foreligger særdeles skjerpende omstendigheter, spesielt tatt i betraktning at jeg har bedt om dementi i flere år, uten suksess.

Dette er en del av en større politianmeldelse, hvor opptil flere dusin, kanskje hundrevis av mennesker, vil anmeldes av meg, for blant annet æreskrenkende utsagn, i tillegg til andre kriminelle handlinger.

PS!
I Skien Tingrett ligger dokumentbevis, som en del av min egen rettssak, som beviser at ovenstående “sitat” er en løgn, og æreskrenkende i natur!

Leave a Reply

