Jeg Politianmelder Aktor Per Steinar Bungum for brudd på Straffelovens Paragraf 120 og 168, i tillegg til æreskrenkende uttalelser

per-steinar-bungumJuli 2012 så satte Aktor Per Steinar Bungum frem en tiltale mot meg, hvor han påstod at jeg hadde ytret på en SMS følgende; “Fordi jeg sprenger bomba no, fordi jeg sprenger NRK Østafjells“. Dette er beviselig en løgn. Senere for å fordekke sine egne løgner, så forandret Bungum tiltalen mot meg, ved å legge til “eller lignende”. At Bungum forandret tiltalen, kan kun sees på som et forsøk på å fordekke sin egen kriminalitet, hvilke jeg mener er skjerpende omstendigheter.

Straffelovens paragraf 120 og 168, som er henholdsvis falsk dokumentføring og falsk anklage, har henholdsvis 3 og 8 års strafferamme. I tillegg lot Bungum sannsynligvis sin egen tiltale lekke til NRK Østafjells, og andre medier, noe som resulterte i at jeg for alle praktiske formål endte opp som forhåndsdømt av Norske Medier, noe som igjen gjorde saken min umulig å prosessere foran Skien Tingrett.

Så kan en sikkert diskutere hvorvidt SMS’en jeg sendte var ulovlig eller ikke, men faktum er at løgnene til Bungum gjorde saken min betraktelig verre å føre med min rettssikkerhet ivaretatt. Slik gjorde Bungum seg til “dommer” i det offentlige rom. Disse punktene mener jeg kommer inn i saken som særdeles skjerpende omstendigheter.

Dette er en del av en større anmeldelse.

Leave a Reply

