Jeg Politianmelder Skjomen barne og ungdomsskole for grov omsorgssvikt som nesten resulterte i selvmord

utelunsj_foran_skjomen_skoleDa jeg var elev ved Skjomen Barne og Ungdomsskole fra 2 til 5 klasse, var det en systematisk “regel” at man ikke skulle blande seg i mobbing, men se gjennom fingrene med det. Dette resulterte i at blant annet jeg ble mobbet, av en fraksjon ved skolen, som var på grunn av en fundamenantalistiske kristendomstro, ekstremt sjalu på slike som meg, som hadde “privilegier” som de selv ikke hadde.

Dette gikk så langt at jeg følte meg tvunget til å selv reagere, og gripe inn, både på mine egne vegne, og på andres vegne, for å forsøke å eliminere mobbingen som pågikk. Knut Ivar som var et år yngre enn meg, endte opp med å skyte seg i hodet med faren sitt gevær på grunn av denne systematiserte mobbingen. Skolen, samfunnet og foreldrene, forsøkte selvfølgelig å “feie dette under teppet”, ved å forklare det som et “uhell”. Men alle som kjente Knut Ivar visste selvfølgelig den reelle grunnen til hvorfor han hadde satt geværet til faren sin mot hodet sitt og trykt av.

Knut Ivar overlevde (takk gode Gud), og klarte etter noen måneder å lære seg og gå og snakke på nytt igjen, men episoden skulle for alltid forandre det lille bygdesamfunnet, ca. 4 mil utenfor Narvik.

Selv ble jeg mobbet så mye da jeg gikk på Skjomen skole, at min mor til slutt måtte forlate bygda, og flytte til Hårvik, utenfor Harstad. Paradokset var at årsaken til at jeg ble mobbet, var fordi jeg forsøkte å gripe inn i mobbingen mot Knut Ivar. Slik utsatte jeg meg selv for det samme, som jeg forsøkte å redde Knut Ivar ifra.

Jeg Politianmelder derfor tidligere Rektor og ledelsen ved Skjomen Barne og Ungdomsskole for grov omsorgssvikt, som nesten resulterte i selvmord. Jeg er født i 1974, så dette handler med andre ord om rektor og ledelsen ved Skjomen skole i perioden 1982-1985.

En gang, da jeg forsøkte å ta tilbake selv, siden ledelsen ikke gjorde noenting som helst, så ble jeg løftet opp etter det ene øret av en av de ansatte lærerne (jeg tror han het Reidar, et eller annet), på en slik måte at jeg hadde vondt i øret i flere dager. Da hadde mobbingen imot meg og min person, gått så langt, at jeg til slutt ikke maktet mer, og tok tak i en av mobberne mine, la han i bakken, mens jeg satt oppå han og slo han i ansiktet. Jeg var da kanskje 9-10 år gammel, og hadde ingen annen mulighet til å få stoppet dette, enn å gripe inn selv og forsvare meg!

Dette er en liten del av en større anmeldelse, som kanskje inkluderer opptil 100 forskjellige mennesker.

One thought on “Jeg Politianmelder Skjomen barne og ungdomsskole for grov omsorgssvikt som nesten resulterte i selvmord

Leave a Reply

