Jeg Politianmelder NTH/NTNU for dårlige kjemikalierutiner som ledet til min fars død i 1979

thomas-hansenDen 16. Mai 1979 døde min far, Karstein “Kassa” Hansen. Han ble 34 år gammel. Da hadde han vært kreftsyk i over et år med Lymfosarkom. Lymfosarkom er en sykdom som nesten utelukkende rammer folk som er utsatt for radioaktiv stråling og/eller ekstremt giftige kjemikalier.

På slutten av 90 tallet, ble denne saken blåst opp, da nesten samtlige som gikk på spesifikke linjer ved NTH på 70 tallet hadde dødd av lignende diagnoser. Altså hele kull døde før de fylte 50 år!

Min fars dødsfall ble ikke registrert som dødsfall på grunn av dette, siden han, sitat; “hadde gått på feil linje”. Jeg mener dette er et grovt forsøk fra den Norske Staten og NTH på å forsøke å bortforklare min fars død, siden dette er en sykdom som nesten aldri rammer en, med mindre en er utsatt for lignende ting, som det min far, og de andre, ved Rosenborgskandalen ble utsatt for. Jeg kontaktet advokat på 90 tallet, men fikk ikke lov til å være med på søksmålet mot staten, og fikk ei heller noen erstatning. Til tross for at jeg var 5 år den dagen min far døde, og jeg helt åpenbart har lidd store tap, både emosjonelle og økonomiske som en konsekvens av elendige miljøgiftrutiner ved NTNU (tidligere NTH)

Jeg velger derfor å Politianmelde NTH og den Norske Staten for å ha indirekte, gjennom grov omsorgssvikt for elevene sin, besørget min Fars død!

Dette er en del av en samleanmeldelse, hvor mange individer og institusjoner vil bli anmeldt av undertegnede.

Min Far var regnet som en av Nord-Norges beste Jazzpianister i sin levetid, og rakk såvidt og få papirene sine som ferdig utdannet Sivilingeniør, rett for han så alt for tidlig, forlot meg, min søster, og min mor alene. Den 16. Mai, 1979!

Jeg håper du er stolt av meg Pappa, hvor du nå enn er …

2 thoughts on “Jeg Politianmelder NTH/NTNU for dårlige kjemikalierutiner som ledet til min fars død i 1979

Leave a Reply

