Hvorfor holder du ikke bare kjeft Thomas?

ghettojesusDet er mange som blir sint, skuffet, og lei seg når jeg skriver om de tingene jeg gjør. Disse mener at det beste er at jeg slutter å blogge, og holder kjeft. Noen av disse er nær meg, og mennesker som jeg elsker over alt på jord. Andre er tilfeldige folk på Facebook, som hater meg, og sikkert skulle ønske at jeg døde. Jeg skal forsøke å forklare disse hvorfor jeg gjør det jeg gjør, slik at de forhåpentligvis ikke dømmer meg så hardt.

For alle som er traumatisert i så stor grad som det jeg er, så er det viktig å kunne fortelle historiene sine. Slik helbreder vi et sykt samfunn, samtidig som vi får snakket om våre egne problemer, og helbreder oss selv. Sigmund Freud kalte dette for “psykoterapi”. Når man er traumatisert i den graden som jeg  er, så sitter man egentlig kun med to valg; Sitte ned, holde kjeft, og la seg selv gå til grunne. Eller fortelle historien sin, for slik å sakte men sikkert helbrede en  ødelagt sjel. Og jeg er ikke typen som lar meg selv gå til grunne på grunn av andre menneskers synder. Beklager hvis det skuffer dem å høre. Hva skal jeg si. Sorry …?

Men, de større samfunnskonsekvensene av min historie, er for meg personlig mye viktigere enn mitt eget helbred. Du skjønner nemlig det, at Internett har gitt oss alle en gylden mulighet til å kunne snakke ut om ting vi har opplevd. På mange måter er det verdens største samtalegruppe. Slike ting funker for Anonyme Alkoholikere, og er også utbredt i Psykiatrien. MEN, for at slike samtalegrupper skal fungere, er det Alpha og Omega at man IKKE risikerer straffeforfølgelse på grunn av ting man sier Online!

Hvis man vet at det sitter noen der ute og bare venter på at man skal inkriminere seg selv, ved å innrømme ting man har gjort, så vil folk velge å la være å snakke om disse tingene. Ofte er disse tingene de som mennesker har mest problemer på grunn av. Hvis alle derimot vet at de aldri vil bli straffet på grunn av ting de sier, så vil de ha det motet som trengs til å snakke om disse tingene. Slik kan de få tilbakemelding på tingene de snakker om, og finne helbred for en knust sjel.

Og historien min, er nå en gang satt sammen slik, at ved å fortelle den, så ødelegger jeg noe som ligger svært nært mitt hjerte å ødelegge; “Tystersamfunnet”. Det er mange som enda ikke har forstått dette, men i flere år nå, har vi levd i et “Judas samfunn”, hvor tysterne iblant oss, har blitt belønnet for å tipse Politi, Mattilsynet, NAV og gudene må vite hva annet. Ofte når disse Judasene har tystet, så har de også forandret et ord her og der, for å ytterligere straffe de som de ønsker å “ta”. Som regel på grunn av personlige motiver, som er fullstendig irrelevante i forhold til det forholdet de anmelder sin bror for. Slik har disse Judasene bevisst søkt å ødelegge muligheten til knekte sjeler å kunne leve et liv i integritet. Og de som er mest syke, har kunnet gå fri, siden de holder kjeft om sine problemer, og bare har tystet på sin brors splint. Mens alle de som ønsker helbred, har blitt korsfestet i stor skala, siden de har snakket om sin egen bjelke …

DET er et SAMFUNNSPROBLEM! Og dette såkalte Judas samfunnet, ville brakt oss til en veldig ubehagelig plass, med mindre noen valgte å forsøke å “sette det på plass”.

Da jeg kom ut av fengselet, så hadde Mattilsynet en “angiverknapp” på websidene sine. Takket være at jeg fikk overtalt en  håndfull venner av meg, til å drukne Mattilsynet i bullshitrapporter, så kan bestemoren din trygt bake bryllupskaker til naboen sin, og selge for en håndfull kroner. Hvis jeg ikke hadde gjort det, hadde vi risikert at bestemoren din hadde blitt fengslet for “brudd på Norsk Lov”. Også er det noen der ute som synes at bestemoren din hører hjemme i fengsel da, men jeg er nå engang ikke en av de da. Så jeg er glad for at Mattilsynet ikke lengre kan ta “bekymringsmeldinger” levert over internett alvorlig da. Hvis det gjør meg til en slem person, så vel, da er jeg vel en slem person da … Sorry …?

Ved å fortelle min historie, så ødelegger jeg disse Judasene sin evne til å korsfeste andre uskyldige, og skyldige, som bare ønsker å leve et liv i integritet, og finne helbred for en knust sjel. Og DET gir meg og mitt liv “mening”. Så får du dømme meg slik du føler at du må, men det er nå engang det jeg må gjøre da …

Men jeg vil nå engang fortsette, til det er fullstendig umulig å ta falske Judasmeldinger seriøst. Både for Politi, Mattilsyn, NAV, Barnevernet, osv, osv, osv. Fordi et Judas samfunn, ønsker jeg IKKE å leve i!

One thought on “Hvorfor holder du ikke bare kjeft Thomas?

Leave a Reply

