Hurra, overvåkningssamfunnet er dødt! Lenge leve samfunnsovervåkning

jesysDe siste 3-4 årene har jeg, Assange og Snowden levd i en slags merkelig “symbiose”. Det er mulig du fnyser av denne påstanden, og roper “stormannsgal mann”, men det driter jeg i. Jeg er allerede diagnosert som “Grandios”, og tenker at litt fra eller til, gjør liten forskjell. Dessuten er jeg Narvikværing … 😉

Men faktum er at meg, Assange og Snowden, sakte men sikkert, har knekt ryggen på, og drept, det kanskje største monsteret som noensinne har sett dagslys i dette Universet!

Assange sin rolle var å ettertrykkelig demonstrere at det er fåfengt å peke på splinten i din brors øye, når du har trynet fullt av sagmugg selv. Snowden sin rolle, var å vise hele verden hva dette monsteret hadde for slags våpen, og slik demonstrere at fienden kan liksågodt være kollegaen din, som en eller annen tilfeldig Muslim, på den andre siden av jorda. Min rolle var å sette inn nådestøtet! Fylle systemet med så mange løgner, at absolutt all overvåkning kollapset, og all nåværende etterretning ble til gjørme, for slik å avvæpne dette monsteret, og fullstendig ufarliggjøre det. Og slik bevise at “mer overvåkning” ikke nødvendigvis betyr “bedre og mer kvalitetssikret informasjon”.

Takket være vårt arbeid, kan du nå i dag si omtrent akkurat hva faen du vil på Facebook, og ellers på web’en, uten å risikere straffeforfølgelse. Og det er akkurat slik det skal være. Alternativet hadde vært å umiddelbart arrestert samtlige Nordlendinger i verden … 😉

Betyr det at jeg er imot overvåkning …?

NEI! Men, jeg er for et mer HUMANT overvåkningssamfunn! Blant annet mener jeg at det er utrolig “usmart” og se på Facebook som et etterretningsverktøy! Måten jeg ser på Facebook, er som en kjempestor psykolog! Altså som verdens største samtalegruppe. Men slike samtalegrupper fordrer at man kan snakke om fortiden sin, uten å risikere straffeforfølgelse. Det fordrer også at mennesker må få lov til å gi utløp for følelsene sine, og si ting som for eksempel “jeg skal drepe han”, uten å risikere fengsel!

I tillegg er jeg tilhenger av at det er individene i samfunnet som til syvende og sist skal eie retten til å overvåke. Dette er årsaken til at jeg har løpt rundt omkring og filmet politiet, NAV, mattilsynet, og diverse andre individer og institusjoner. Derfor liker jeg bedre navnet “samfunnsovervåkning”! Altså, snu alle parametre fullstendig på hodet! Årsaken til hvorfor dette er viktig for meg, synes jeg best oppsummeres av Thomas Jefferson; “When the people are afraid of their governments, you have a dictatorship! When the governments are afraid of their people, you have a healthy democracy!”

Altså, politikere og andre styresmakter SKAL være redde for folket de er satt til å styre! Alt annet er diktatur!

Et godt eksempel på at jeg ikke er imot overvåkning, fra et konseptuelt ståsted, kan illustreres ved galskapen til Porsgrunn Kommune for noen år siden. Midt i Porsgrunn stod det en nydelig park, med mange flotte trær, og en hekk rundt. I dag har Porsgrunn kommune skjært ned hekken, og slik fullstendig ødelagt en vakker park. Årsaken var at de, sitat; “skulle forhindre overgrep, spesielt mot kvinner, ved å gjøre det umulig å skjule seg”. Er det ikke for de fleste åpenbart, at en mye mer fruktbar løsning ville vært å montere en 4-5 kameraer i parkens trær? Slik kunne vi beholdt den nydelige parken vår, samtidig som vi gjorde den trygg for alle å være i …?

Men, dette er vann under broen. Parken er ødelagt, og det er for sent nå …

Uansett, så er konklusjonen i denne artikkelen; Overvåkningssamfunnet er dødt, lenge leve samfunnsovervåkning!

God Jul,

Thomas Hansen

PS!
Sorry, men jeg blir ikke med på å lage våpen. Jeg advarte dere 😀

PPS!
Beklager, men jeg tror jeg har fortjent retten til å “hovere” en smule … 😉

Leave a Reply

