Hvorfor jeg stoler på at Andrew Westwood er uskyldig

langesundDa Langesundsaken kom opp i 2006, så begynte det med en gang å spre seg et rykte om at Andrew Westwood var “politiprovokatør”. Altså en mann som provoserer andre til å begå kriminelle handlinger, for deretter å kontakte politiet for å rulle på de. Dette var selvfølgelig bare visssvass, og et rykte som sannsynligvis ble bevisst spredd av en av advokatene til en av de andre tiltalte i saken. Dette vet jeg med 100% sikkerhet!

Det kan høres merkelig ut at noen sier at de vet noe med 100% sikkerhet, men, da jeg satt på Ringerike så skrev jeg et langt dokument. I dette dokumentet så avslørte jeg tilsynelatende masse informasjon om meg selv, som det ikke ville vært “helsebringende” hvis hadde falt på andres hender. Blant annet innrømte jeg at jeg hadde gjort noe som jeg umulig kunne ha gjort. For eksempel, så skrev jeg i detalj hvordan jeg hadde forsøkt å “drepe en neger”. En handling jeg umulig kunne ha gjort, siden jeg hadde alibi for det. PS, sjekk datoen på “dokumentet”, og Google den relevant saken… 😉

Jeg gav Andy en kopi, og en annen mann en annen kopi. Dagen etterpå kom Andrew tilbake til meg, og gav meg tilbake mitt dokument. Han nektet å beholde det, og var helt fra seg, og rimelig “stressa” for å si det mildt. Han “andre fyren” (Islam het han) dog, han sendte dette dokumentet videre, og delte det med “Gud og hvermann”. Noe jeg fikk bekrefta senere av noen Russere som sona sammen med oss.

Slik lærte jeg, av erfaring, at Andrew var en mann som IKKE løper videre med informasjon. Selv ikke når han kan forenkle sitt eget liv, og skaffe seg selv privilegier på bekostning av  andre. Slik lærte jeg, av erfaring, at Andrew ikke er den typen person som “springer videre med dritt til andre”.

Derfor vet jeg, med 100% sikkerhet, at det ryktet som ble spredd om at Andrew var “politiprovokatør” blant de andre mistenkte i Langesundsaken, var vissvass fra ende til annen. Rett og slett fra egen erfaring …

Leave a Reply

