Upopulære meninger

A Palestinian man carries the dead body of a child from the al-Dallu family out from the rubble after an Israeli missile struck a family home killing at least seven members of the same family in Gaza City on November 18, 2012. AFP PHOTO/MAHMUD HAMS
A Palestinian man carries the dead body of a child from the al-Dallu family out from the rubble after an Israeli missile struck a family home killing at least seven members of the same family in Gaza City on November 18, 2012. AFP PHOTO/MAHMUD HAMS

Av og til er det nødvendig å si hva man mener, istedenfor å si det man tror alle andre mener at man skal mene. Av og til, gjør dette deg mektig upopulær. Av og til, trenger vi upopulære folk!

Jeg har sett med egne øyne hvordan en krigssone ser ut. Det er IKKE pent! Folk som søker seg til krig, har alle det samme problemet; De er håpløse romantikere, og tror på noe som ikke eksisterer! Siden jeg kom ut av skapet i forhold til mine meningen om OJ-Grimstad, har jeg høsta så mye pepper, at en skulle tro jeg var en landsforræder. Vel, når landet mitt er sinnssjukt, så er det min plikt, som patriot og medmenneske å være landsforræder. Mulig du synes dette er et dårlig forsvar, det driter jeg i!

Jeg vet hvordan en mann ser ut når han har fått et baseballbat knekt mot hodet sitt. Jeg har sett det! Jeg vet hvordan en mann ser ut, når han har “zipper”, fordi legene har måttet brette ut hele brystkassa til fyren, for å fjerne kulefragmenter. Jeg har sett det! Jeg vet hvordan en voksen mann gråter, når han blir tvunget til å konfrontere seg selv, og sine egne handlinger. Jeg har sett det! Og vet du hva de alle har til felles? De roper på Mamma!!

“It is amazing how you can drown in an empty pool!”

Anonym, 19 års gammel “gangbanger” og kriger!

Make Love, Not War er min konklusjon!

Leave a Reply

