Da jeg kjørte Harley Davidson med skjørt gjennom Los Angeles

Dette er kanskje en av de mer morsomme historiene mine. Du skjønner nemlig det, at ca. 3 måneder etter at jeg gav bort omtrent alt jeg eide og hadde, for å haike gjennom California med bikkja mi, så fikk jeg etterbetalt 12.500 dollar for et software prosjekt jeg hadde solgt året før.

Siden jeg da egentlig trivdes godt på “loffen” i California, falt det meg ikke engang inn å bruke disse pengene, hverken til husvære, eller flybillett hjem. Istedenfor stakk jeg innom den første og beste Harley Davidson butikken jeg kunne finne, og valgte meg ut en hvit Sportster. At jeg ikke hadde kjørekort til tung motorsykkel, ei heller noensinne hadde kjørt tung sykkel før, var “detaljer”. I tillegg fikk jeg plass til bikkja i saddle bagen, så da var saken biff tenkte jeg! Jeg var “Homeless with a Harley!!” 😀

Etter å ha kjørt denne saken en måneds tid, rundt hele Los Angeles, og svidd av ca. 1.000 miles på den, så fant jeg ut at jeg skulle bestige Mount Wilson rett nord for Pasadena i LA. Jeg stakk innom dama som jeg datet på den tiden, og hun serverte meg suppe, med lakserolje! Nå skal det sies, at det er godt mulig jeg fortjente akkurat den da. Hint; hun var Afro Amerikaner 😉

Etterpå kjørte jeg Harleyen min opp til inngangen til nasjonalparken, som da var stengt, og la meg i et dalsøkk på utsiden, som jeg erindret paradoksalt nok minnet meg om en rumpe, av alle merkelige ting her på jorden. Siden inngangen til nasjonalparken var stengt, måtte jeg vente til morgenen etter, før jeg kunne labbe inn, og bestige dette sagnomsuste fjellet.

Vel, natten senket seg over meg, og jeg sover dypt. Midt på natta våkner jeg av at jeg plutselig må noe JÆÆÆÆÆÆÆVLIG på do!! Needless to say maybe, men jeg rakk IKKE å komme meg ut av soveposen før jeg var “ferdig”. Der lå jeg inne i soveposen min, med den verste drittspruten du kan forestille deg, utover absolutt ALT jeg hadde av klær! Det eneste som berga seg, var slangeskinnsbootsene mine, hjelmen, Harley-jakka mi, og et gult Palestinaskjerf, som jeg pleide å binde rundt ansiktet når jeg kjørte sykkelen. Uffda …!! 😛

Etterhvert klarte jeg å komme meg ut av soveposen da, og der stod jeg, naken midt i Glen Allen Road, med et par slangeskinnsboots, og et Palestinaskjerf. Etter mye fomling, frem og tilbake, og etter å ha forsøkt å tørke meg så godt som jeg kunne, så fant jeg ut at Palestinaskjerfet mitt rakk AKKURAT rundt midjen min. Jeg bandt skjerfet så godt jeg kunne rundt maven, slik at det lignet på et skjørt, tok på meg hjelmen, bootsene og jakka, putta bikkja i saddle bagen, og fyrte opp Harleyen. Slik kjørte jeg, med skjørt og slangeskinnsboots, tvers igjennom halve Los Angeles, for å komme til en plass jeg kunne skifte og ta en dusj. Med en hund i saddle bagen …

Hvis du tror jeg lurer deg, og at jeg lyver, så oppfordrer jeg deg til å stikke en tur opp i Glen Allen Road, nord for Pasadena, finne et dalsøkk som ligner på en rompe, og se buksa mi med dine egne øyne. Men jeg tror kanskje ikke jeg ville tatt i den, hadde jeg vært deg da … 😉

PS!
Jeg tror også det skal ligge en joint oppi der en plass. Bare behold den hvis du finner den, jeg har slutta med slikt nå 😀

Leave a Reply

