Hvorfor jeg forteller historien min, og du bør gjøre det samme

Dette er mitt blod, og dette er mitt legeme! Hvem vil smake min vin?
Dette er mitt blod, og dette er mitt legeme! Hvem vil smake min vin?

Historier har makt. Hvis du leste min forrige artikkel, så vil du forstå at du kan utnytte historiene rundt oss til å lure folk til å avsløre hvem de egentlig er. Derfor forteller jeg historien min, om igjen og om igjen og om igjen. Hver gang jeg treffer et nytt menneske, så forteller jeg deler av min historie til det mennesket. Slik kan jeg gi de som jeg treffer, en mulighet til å fortelle meg hvem de er, ut ifra deres reaksjon på min historie.

De som sier at “jeg gjorde dette mot meg selv”. Vel, de har da avslørt seg for meg, og vist hva de står for, på en slik måte at jeg vet at jeg ikke bør ha noe med de å gjøre, siden de ikke klarer å empatisere med at andre mennesker lider. De har for alle praktiske formål demonstrert at de stod bakerst i køen da mennesket skulle lære seg å skille rett fra galt.

De som sier at jeg er narsissist, som “kun snakker om meg selv”, de er for det meste redd for at jeg skal stjele fra det rampelyset de selv ønsker å stå i, og slik avslører de seg selv. Slik blir Janteloven et “våpen” for meg, for å lure menneskene rundt meg, til å avsløre hvem de EGENTLIG er.

De som kommer med sarkastiske utspill, selv etter at de har hørt hele historien min. Eller begynner å forsøker å ta meg i løgner, slik som for eksempel at jeg i følge Facebook profilen min er født i 1989, mens jeg har skrevet at min far døde i 1979. Vel, de har avslørt seg selv, og selv demonstrert hvor liten grad av forståelse for andres problemer de har, selv etter å ha fått Sannheten rett i  trynet med slegge. Sorry, jeg juger i selvforsvar, det er bare slik jeg er. Hvis du ikke klarer å se hvilke historier som jeg har fortalt som er løgner og eventyr, og hvilke historier som er Sannheten, så har du demonstrert at du er ute av  stand til å lytte med hjertet ditt.

Slik bruker jeg historien min som en “dårlig vits”, til å finne ut hvem jeg vil ha noe med å gjøre, og hvem som jeg ønsker ditt peppern gror. Dette er noe jeg vil fortsette med så lenge jeg lever, fordi jeg er rett og slett lei av å omgås trangsynte og egoistiske mennesker, ute av  stand til å føle empati for andres problemer.

Ideen fikk jeg faktisk fra Stanley Kubrick sin film “A Clockwork Orange”, da psykopaten i filmen sitter og godter seg over lidelsene til Jesus, mens han leser fra Bibelen i fengselet.

Allerede for flere år siden, hadde jeg flere YouTube videoer og blogger hvor jeg skrev; “Når du ser meg, er det allerede for sent!” Slik prøvde jeg til og med å advare deg. I tillegg er tittelen på bloggen min “Jeg ser deg”. Men for noen, vil dette aldri kunne forstås, og det er sikkert greit det også. Men det betyr ikke at jeg ønsker å ha noe med deg å gjøre. Enten så tror du på meg, og forstår meg og min lidelse, eller så gjør du ikke det. Ingenting jeg kan si eller forandre ved min historie, vil noensinne kunne få deg til å forstå. Dessuten, så er det allerede for sent. Toget har allerede gått, og du er ikke på det. Sorry …

One thought on “Hvorfor jeg forteller historien min, og du bør gjøre det samme

Leave a Reply

