Mitt liv som hundesmugler i California

schipperkeDa jeg levde som gatemusikant i California, skulle jeg ta Greyhound bussen fra Santa Rosa til Los Angeles. Problemet var at jeg  hadde en hund, en svart Schipperke, Cilia, min trofaste kumpanjong! Slikt no er tydeligvis ikke lov på Greyhound bussen (pun!)

Etter å ha styra fælt med å få med meg Cilia, klarte jeg endelig å koke sammen en plan. Jeg fikk tak i en liten grå boks, som hadde hull på sidene. Jeg stappa noen klær og litt hundemat i boksen, putta Cilia inn, og satte på lokket. Slik smuglet jeg med meg “a Black Dog in a Box” på Greyhound bussen i Santa Rosa.

Da vi hadde kommet ca. halvveis til Los Angeles, kom bussjåføren bak og snakket til meg. En autoritær Afro-Amerikaner, to meter høy, med dyp og mørk stemme. Han sa; “Excuse me Sir, but we wil be staying here for about 20 minutes, in case you want to give your ‘box’ some air!” Puuh …!! 😀

Jeg tok med meg “boksen” min ut, og lot henne løpe rundt omkring og tisse litt. Bussjåføren gikk rundt til alle i bussen og spurte om det var noen allergikere der den dagen, da vi skulle kjøre etterpå. Alle svarte nei. Resten av turen satt Cilia på fanget til en søt dame som koset med henne, og var sååååå imponert over hvor lydig og flink hun var!

Senere fikk jeg tak i en svart liten ryggsekk, som jeg laget et hull i, akkurat stort nok til at Cilia kunne presse hodet sitt ut. Hver gang jeg skulle gjøre noe som jeg ikke fikk lov til å ha med meg Cilia på, så puttet jeg henne i denne ryggsekken 😀

Slik tok jeg buss, trikk, tog og til og med haiket et par ganger, uten at noen visste at Cilia var med! Det var livet mitt som Hundesmugler i California 😀

Leave a Reply

