Vitenskapen, den mest arrogante av alle verdensreligioner

brain-in-a-boxAv alle verdensreligionene som eksisterer i dag, er kanskje vitenskapen den aller mest arrogante, ignorante og immature religionen som finnes. La meg illustrere, ved å sammenligne den med de andre verdensreligionene …

De fleste verdensreligionene i dag, har en “trosbekjennelse”. I Islam så går denne sånn ca.; “Jeg tror på Profet Muhammed som budbringer fra Allah, og jeg tror ikke på noen andre Guder enn Allah”. I Kristendommen er parallelen; “Jeg tror på at Jesus Kristus døde på korset for vår synd, stod opp etter den tredje dag, og fløy opp til Himmelen, og sitter ved Gud Faderens høyre side, og skal være dommer på dommens dag.” – Sånn ca … (beklager hvis jeg ikke fikk ting helt rett, men poenget mitt står seg likevel)

Begge disse trosbekjennelsene starter med akkurat det, ordene; “JEG TROR!!” Som er et essensielt faktum når en skal sammenligne de med “vitenskapen”, som krever å bli tatt alvorlig som den eneste “troen” som har “viten”. Derav ordet; *VITEN* – skap! (“Science” på Engelsk, som betyr ca. det samme)

Hvis man studerer “vitenskapen”, så ser man at det finnes faktisk ikke noe “viten”. Dette er noe vitenskapen selv har erkjent og visst i århundrer. Et av de mest kjente og banale eksemplene i så måte, er “Brain in a Box allegorien”. For de som ikke er kjent med denne, la meg inkludere deg;

“Se for deg at du legger deg for natten. Mens du sover, bryter jeg meg inn på soverommet ditt, og stjeler hjernen din. Men med en gang jeg har gjort det, legger jeg hjernen din i en oppløsning av diverse kjemikalier, som gjør det til at den ikke dør. Jeg kunstig opprettholder livsfunksjonene til hjernen din, gir den blod og oksygen, mens jeg kobler den til kunstige elektroder, som skaper sansereaksjoner som simulerer de du ville hatt når du våknet. Når du våkner på morgenen, vil det være umulig for deg å skille mellom de kunstige stimuliene som jeg forer hjernen din med, og dine virkelige sanseopplevelser, som du ville hatt hvis du fortsatt hadde beholdt hjernen din i kroppen din.”

Det som det ovenstående eksemplet illustrerer, er at det er umulig for deg, med 100% sikkerhet, å stole på dine “sanseobservasjoner”. Med andre ord; Det er teoretisk mulig at tyngdekraften faktisk ikke eksisterer, men at den er en konspirasjon, konstruert av leger med hvite frakker, i laboratorier, for å bruke deg som forskningsobjekt, for å se hvilke effekt “troen” på gravitasjon har på deg som individ!

Eller for å dra en kanskje bedre analogi; “Det er teoretisk umulig for deg å vite med sikkerhet, om virkeligheten er det du ser før du spiser fleinsopp, eller om virkeligheten er det du ser etter at du har spist fleinsopp!”

Ergo, så er selve ordet “vitenskap” en løgn, og et Oxymoron. Fordi “vitenskapen” har selv erkjent, for hundrevis av år siden, at “viten” ikke eksisterer! Det er derfor ordet “teori” står så sterkt i vitenskapen.

Derfor er den vitenskapelige “trosbekjennelsen”, som er implisitt gitt gjennom navnet på “vitenskapen”, utrolig arrogant og ignorant! Mens alle de andre verdensreligionene har et ærlig forhold til at de “tror”, så påstår vitenskapen at den besitter “viten”. Dette gjør vitenskapen til tross for at den *VET* at den ikke besitter “viten”.

Dette faktumet gjør “vitenskapen” til en mye mer arrogant og ignorant trosretning enn alle andre verdensreligionene! Derfor synes jeg at “vitenskapen” skal komme ut av skapet, skifte navn til “troskapen”, subsidiært; “teoriskapet” – Og være ærlig om hva den faktisk i bunn og grunn er, som til syvende og sist er; EN TRO!

Det er nemlig per definisjon, i følge vitenskapens egne premisser, *umulig* å “vite”. Ergo er alle som “tror” på vitenskapen, arrogante og ignorante, i og med at de mener å besitte viten, der hvor viten ikke kan eksistere …

One thought on “Vitenskapen, den mest arrogante av alle verdensreligioner

Leave a Reply

