Bedre og bedre dag for dag

Det kan være vanskelig å tro at livet skal bli bra igjen, når man er på bunnen, men det blir det altså! Da jeg var liten, gikk det et program på NRK, som het “Bedre og bedre dag for dag”. For oss ungene, var dette progammet et mareritt, og en pine av dimensjoner. Men etterhvert som man blir eldre, så ser man annerledes på ting …

Hvis du ikke tror at ditt liv kan snu, og bli bedre, så vil jeg oppfordre deg til å lese (hele) min historie, og være klar over at livet mitt er egentlig ganske greit i dag 🙂

Jeg har vært bokstavelig tur-retur helvete, noe selv de fleste som ikke engang tror på helvete er enig i forøvrig. Men jeg holdt ut, fordi jeg hadde et løfte om at ting skulle ordne seg til slutt. Et løfte jeg mener bestemt kom ifra den Allmektige Gud! Så kan en sikkert diskutere hva Gud er, men slik er det nå engang da! Noe som uansett om du tror at jeg lever på en “illusjon” eller ikke, uansett må sees på som en demonstrasjon av hvor viktig å Tro på noe bedre faktisk er!

I så måte blir historien min, en historie som både Ateister, Kristne, Muslimer og Buddhister kan tro på 🙂

Uten denne troen, ville jeg enkelt kunne funnet på noe ganske så drastisk! De fleste som har lest historien min, og kjenner meg, er nok overrasket over at jeg ikke ligger å flyter i elva, en eller annen plass. Det er liten tvil om at jeg har båret verdens lidelser, for å si det rett “fra levra”. Det er også liten tvil om at det som skjedde med meg, var heller ikke noe jeg hadde fortjent. Men, det er uansett vann under broen …

Uansett, så ønsker jeg at du skal vite en ting; “Ting blir bedre! Ting ordner seg! Så lenge du TROR på at de kan gjøre det!”

Avslutningsvis, ønsker jeg, hvis du føler deg nedfor, at du skal lytte til denne sangen. Og nei, det er ikke “bedre og bedre dag for dag”. Å spille den sangen, ville vært tortur for den oppvoksende generasjonen, og kjørt på de traumer og PTSS. Som ikke er noe jeg ønsker! 😀

Leave a Reply

