Når hatet blir borte

talk-2-the-hand-yodaJeg har slitt mye med hat. Det er noe som alle som kjenner meg kan skrive under på. Hat mot de som har forsøkt å skade meg, og hat mot de som har forsøkt å skade de jeg er glad i. I dag er det få som forsøker å skade meg, og enda færre som klarer det, av årsaker jeg ikke ønsker å rippe opp i. Men fortsatt ser jeg at vennene mine blir forsøkt skadet.

De som forsøker å skade andre, bruker ofte argumenter som “jeg vet bedre”, osv, men til syvende og sist, er alt hat fundamentert i misunnelse!

Det er umulig å hate noe, med mindre man egentlig innerst inne elsker det man hater, beundrer det i hemmelighet, og er sjalu på den eller det man hater. Dette er beskrevet i blant bøker som “Pink Swastika”.

Istedenfor å rykke ut i forsvarsposisjon, og forsvare noen eller noe når hat sprer seg, så er mitt forslag at man istedenfor oppmuntrer den som blir utsatt for hat, for slik å skape en motbølge, som stopper effekten av hatet.

“Det er ingen vits å krangle med en gris, man blir begge skitne, og grisen liker det!”

Hvis en venn av deg blir mobbet for eksempel, så tror jeg det er mer fruktbart å oppmuntre vennen din, og fortelle han eller hun at de er vakre mennesker, mens man påpeker de positive kvalitetene som vennen din har, enn det er å forsøke å stoppe den som hater. Den som hater, hater egentlig seg selv. Objektet han skyller sitt hat utover, er egentlig bare en projisering av sitt eget hat mot seg selv. Når man forstår dette, så forstår man at den beste “hevnen” man kan ta, er å ignorere hateren.

Den kanskje viktigste detaljen som finnes på Facebook i dag, er “blokk”! Når noen hater deg, eller dine venner, så er det ingen vits å argumentere med vedkommende. Dette er ofte målet til vedkommende, slik at han kan spre sin egen “svulst”, for slik å døyve sin egen smerte, i erkjennelsen av at “de andre” har også smerte.

Det er ingen vits å argumentere med slike mennesker. Bare la de sitte nedsyltet i sitt eget hat, og råtne i sin egen forbannelse. Det er ingen grunner til at du skal tillate han å “smitte” deg med sitt hat!

Så min oppfordring til deg er; BRUK BLOKK KNAPPEN! Det er en av de vakreste, og minst brukte knappene som finnes på Facebook! Og energien i den knappen, er så sterk, at den har evnen til å utrydde alt hat på jord!

“Gi næring til kjærlighet! Ignorer hat!”

Sitat; Meg! 🙂

One thought on “Når hatet blir borte

Leave a Reply

