Var Jesus Ateist?

jesus-4Ovenstående spørsmål har jeg ingen planer om å svare på, fordi jeg ønsker å vise et poeng! Tesen min er, at de aller færreste ateister klarer å (intelligent) svare på det spørsmålet. Rett og slett, fordi de ikke har lest kilden. De fleste som i dag “hater” Jesus, vet faktisk ingenting som helst om fyren, siden hele deres “tro” på Jesus, er basert på tredjepartsskildringer! Slik er det faktisk umulig for de fleste ateister å besvare ovenstående spørsmål!

I “trosbekjennelsen” til ateister, så heter det seg; “Jeg er Ateist, og forholder meg til vitenskapen”. Til tross for dette, har de ingen ide om hva de faktisk fornekter. Altså, de har ingen “viten”. Ordet “vitenskap” tyder på at man ikke tror på noe, med mindre man selv har bevist det. Likevel, er de fleste som følger “vitenskapen”, ikke i stand til å lese kilden. Likevel forkaster de ideen om Jesus, fordi de har blitt lært opp til å forkaste den! De forkaster altså med andre ord, en ting, til tross for at de ikke har “viten” om temaet. Ergo lever de på en livsløgn!

Dette er paradoksalt det samme problemet  som de Kristne i Europa hadde før de lærte seg å skrive å lese. Prestene deres kunne for alle praktiske formål fremme uansett påstand de ønsket, og avslutte med at; “Det står i Bibelen”, og slik ta kontroll over hodene til de som de forsøkte å kontrollere.

Når jeg argumenterer med an ateist, så kan jeg for eksempel si; “Jesus sa at man skal steine alle homofile, med den første blå steinen man finner”, og det vil være umulig for en ateist å motbevise min påstand, siden han ikke er i stand til å lese kilden! (Bibelen)

Paradokset er at siden jeg ikke oppgav noe kapittel og/eller vers, og siden det jeg hevder i overskriften min, er en “negativ”, så er det umulig for en ateist å motbevise det, uten å lese minimum Jesus egne ord. Altså, hvis du som ateist skal bevise og/eller motbevise at Jesus var ateist, så må du per definisjon lese minimum alle de 4 evangeliene; Lukas, Johannes, Markus og Matteus!

Når du har gjort det, så kan du PM’e meg, og fortelle meg hva du fant! Før du har gjort det, har du ingen rett til å overhode ha en mening om Jesus overhode! Siden alle dine meninger er basert på tredjepartsskildringer og “eventyr”

Et godt råd; Lån en “red letter Bible” på Biblioteket, da er det lettere å skille Jesus ord fra alle de andre sine ord …

Det burde neppe ta deg mer enn en liten ettermiddag å pløye gjennom Jesus ord. Lykke til 🙂

Leave a Reply

