Hvordan aldri mer tape en debatt online

ikke-mobb-kameraten-minJeg er lei av netthets, mobbing og trakassering online! Jeg er lei av oppblåste egoer, som bygger sin egen selvtillit på andres bekostning. Jeg er generelt sett lei av drittsekker! Derfor har jeg utviklet et “våpen”, over flere år. Noen vil påstå at jeg har brukt nesten 42 år på dette våpenet … 😉

Merk dog, dette “våpenet” kan kun brukes i selvforsvar! Og merk som overskriften spesifikt sier; “Jeg lover deg at du aldri vil tape, men jeg lover deg heller ikke å vinne!” – Hint; Det *er* en forskjell … 😉

Bakgrunn; Når man står ovenfor en person med bedre argumenter og retorikk enn deg, kan dette være sårende. Det kan virke ydmykende, og det kan skape frustrasjon. Slik frustrasjon kan bygge seg opp inne i deg, og hvis du ikke får utløp for den, kan “skumle ting skje”. Derfor har jeg utviklet en tankerekke, som virker på en slik måte, at den stikker hull på alle slike virkemidler.

For de som er interessert i psykologien i dette, så gir det deg muligheten til å stikke hull på sirkulær logikk, ved å så tvil om argumentet til motstanderen, på en slik måte, at all videre argumentasjon blir meningsløs! Dette resulterer altså ikke i at du vinner, men det resulterer i at begge rent logisk sett, må trekke seg tilbake, og erkjenne at “stillingen” ble 0-0 …

Noen eksempler

La oss forestille oss at en Kristen mann angriper deg, fordi du er Muslim, og påstår at du tror på en løgn, og kaller deg Antikrist, osv. Vel, da kan du bruke Bibelens egne ord imot vedkommende til å bevise at Profet Muhammed hadde rett, og at Jesus aldri døde på korset!

Her er lenken til det argumentet!

Hvis noen mener at det du tror på er overtro, enten det er Engler, UFO’er, Jesus, Buddha eller Allah, og spør deg; “Tror du virkelig på det ‘vissvasset’ der?”

Vel, da kan du spørre vedkommende tilbake; “Tror du på sokker?” Hvis motdebattanten svarer deg, med “selvfølgelig finnes det sokker din idiot”, så har han gått i fella, og du kan vise, ved bruk av Vitenskapens argumenter, at man kan faktisk aldri bevise at sokker finnes! Etterpå kan du påpeke at fyren er “selv minst like overtroisk som deg”! Hvis han ikke svarer deg, kan du bare fortsette å spørre; “Tror du på sokker! Hvis du ikke kan svare meg på det, kan ikke jeg svare deg på hva jeg tror om Allah/Engler/UFO’er/osv”

Her er lenken til det argumentet!

Hvis noen mobber deg for ditt handicap, og sier stygge ting om deg, enten dette er dysleksi eller andre handicap, så kan du peke på dette argumentet!

Hvis en Ateist påpeker at Bibelen er rubbish, og svada, så kan du peke på dette argumentet, og påpeke at “Socrates pleie å si at ‘jeg vet at jeg vet ingenting’, i så måte kan en se på Bibelen som filosofi”

Her er det argumentet!

Basically, alle argumentene er konstruert på en slik måte, at de benytter seg av velkjente kilder, fra motdebattanten din sin side! Slik vil for eksempel en Kristen som mobber deg for å være Muslim, kunne tas ved å spørre; “Tror du at Bibelen er Guds Ord?” – Når han svarer, viser du bare frem den logiske argumentasjonen, som viser at Jesus aldri døde på korset!

Hvis en Ateist avfeier deg, på grunn av din tro, med ord som “bullshit”, “vissvass”, osv, for å forsøke å diskredittere deg, ved bruk av (negativ) assosioasjon, så kan du peke på dette argumentet!

Slik vil du være utrustet med “logiske atombombeskjold”, som vil kunne beskytte deg fra all fremtidig netthets, rett og slett ved å “resirkulere” mine argumenter, og bruke de i dine egne debatter! Disse argumentene har den egenskapen at de kortslutter all sirkulær logikk, og fremtvinger en “åpning”, rett og slett ved å “så tvil”. Så selv om du aldri vil *vinne* noen debatter ved å bruke disse argumentene, er de konstruert slik at du heller aldri vil *tape* noen debatter! Men meningsmotstanderen din, vil rent logisk sett, måtte være nødt til å gi seg, fordi du har brukt hans egne kilder imot hans egne argumenter!

Til slutt vil jeg påpeke en liten, men viktig detalj, og oppfordre alle til å se denne lille videsnutten 🙂

Lykke Til, glad i dere venner ❤ 🙂

One thought on “Hvordan aldri mer tape en debatt online

Leave a Reply

