Falt egentlig Satan i unåde hos Gud?

lucifer-pussledEt av favoritt-temaene mine, er spørsmålet om hvorvidt Satan er ond eller ikke. Jeg mener at kildene her, som er Qu’ran og Bibelen, beviser at Satan ikke er ond, og aldri har falt i unåde hos Gud. Satan er for meg, en målestokk på hvor stor evne man har til å Tilgi. Bibelen og Qu’ran viser oss for eksempel hvordan Satan er eneste årsaken til at Gud fikk kjøtt og blod, og kunne vandre på Jorden overhode! Paradokset er at hvis man tror på det, så får man også en Vitenskapelig forklaring til alle Miraklene i både Bibelen og Qu’ran. Slik beviser paradoksalt Vitenskapen, hvordan både Bibelen og Qu’ran er Hellige Bøker!

Hvis man leser Bibelen for eksempel, så står det rett ut; “De siste skal være de første!” – Vel, hvem er de siste? Åpenbart må den aller siste være Satan? Hvis all synd stammer fra Satan, så må per definisjon Satan få lov til å slippe inn i Himmelen før alle andre, eller? Siden han er den “aller siste blant oss alle”, eller …?

En av de beste forklaringene jeg har hørt på Satan, er at han er “aktor” på Dommens Dag, og at denne dagen, er den 8. dagen i Guds Skapelse av Jorda. Dette er den dagen vi har satt oss “fast” i, og omfavner helheten av verdenshistorien vår. Satan legger frem påstander og løgner, og slik frister han oss, til å selv begå synd, ved at vi tror på løgnene hans, og slik bygger opp våre egne egoer, og troen på vår egen fortreffelighet, og at vi “eier” viten om forskjellen på rett og galt. Dette resulterer i at vi synder! Vel, hvis du tror på denne versjonen, så er Himmelens Dom i så måte en “konspirasjon” mellom Jesus og Gud som dommer(e) på den ene siden, og Satan som Aktor på den andre siden, hvor våre egne handlinger og tro, blir det som dømmer oss!

I så måte, er det fullt ut mulig å argumentere med at Satan aldri falt i unåde, men at dette var en nødvendig løgn, for å “avkle oss”, for å se om vi fortjener å komme inn i Himmelen.

Hvis du velger å ikke tro på dette, så vil per definisjon Himmelen være tom, siden Bibelen sier at de “første skal være de siste”. Slik står Satan som en “propp” i Perleporten, som rent logisk sett, må slippe inn, før du og de du er glad i kan slippe inn …

Slik blir Tilgivelsen av Satan en psykologisk og sosiologisk målestokk, på hvor stor din Tilgivelse er. Hvis du kan Tilgi Satan, så må du også per definisjon Tilgi alle som har syndet imot deg, siden all synd stammer fra Satan, eller …?

Betyr dette at vi skal tilbe Satan? Nei, på samme måten som man ikke skal tilbe aktor i en vanlig rettssak, er det meningsløst å tilbe Satan! Den eneste man skal tilbe, står ettertrykkelig poengtert i både Bibelen og Qu’ran, og dette er den Allmektige Skaperen av Universet og Alt! MEN, med mindre du klarer å Tilgi Satan, så er Himmelriket stengt for deg! Noe som er den eneste logiske konklusjonen, hvis vi skal ta Bibelen og Qu’ran på alvor, som Hellige Bøker.

Så vi skal ikke tilbe Satan. Men, med mindre du *ber* for Satan, og Tilgir han i ditt hjerte, så får ordene “hit men ikke lengre” fra Jobs bok, en veldig trist avslutning for deg selv …

Jeg velger derfor å Tilgi Satan, og som en liten bonus, slenger jeg på Aktor Per Steinar Bungum i denne tilgivelsen i samme slengen! 😀

“Kjære Gud, Tilgi Satan, og Aktor Per Steinar Bungum, fordi de visste ikke hva de gjorde! Amen!” 🙂

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s