Magic er hjemme igjen

vovvaEtter mye om og men, er nå Magic hjemme igjen, og alle er glade 🙂

Hvis jeg skal trekke noe lærdom ut av dette, så hadde det vært, at hadde jeg fått en krone for hver kommentar som inneholdt ordene; “Det er båndtvang i Norge”, så hadde jeg kunnet betalt ut bikkja i løpet av 10 minutter!

Men å si slike ting, uten å kjenne alle omstendighetene, er det samme som å si at “passer du ikke på ungen din, kan barnevernet liksågodt bare ta ungen din, og utpresse deg for noen tusenlapper, for at du skal få ungen tilbake”.

Hva skulle en hjemløs gjort i min situasjon? En fattig sigøyner for eksempel? En minstepensjonist som ikke har 1.000 kroner? Skulle de bare akseptert at bikkja havnet på kennel i tre måneder, for deretter å bli omplassert til et “passende hjem”, fordi den opprinnelige eieren ikke hadde råd til å betale 1.000 kroner?

Jeg har haiket rundt hele California med hund. En Schipperche på 8 år. Vi delte alt vi hadde med hverandre. Hun (Cilia) hadde fast plass mellom beina mine i soveposen min. Slik loffet vi rundt California og delvis haiket, delvis gikk, og når vi hadde råd, og jeg klarte å snike henne på bussen, tok vi buss. Når jeg fikk mat på for eksempel et suppekjøkken, så delte vi broderlig mellom oss! Slik levde vi i et halvt år sammen, som en!

Jeg hadde aldri bånd på Cilia, til tross for at jeg eide bånd. To-tre ganger stoppet Santa Monica Police Department meg, og krevde at jeg satte bikkja i bånd. 5 minutter etter at de hadde kjørt, slapp jeg bikkja løs igjen. Til slutt “så politiet en annen vei” når jeg krysset gata, fordi de forstod at jeg hadde mer kontroll på bikkja mi, uten bånd, enn de fleste hundeeiere har med bånd! Sann historie!!

Så istedenfor å instruere meg om “reglementet, reguleringene og lovene”, som jeg forøvrig kjenner meget godt, men egentlig driter en LAAAAAANG FAEN I! – Kanskje forsøke å heller gjøre noe konstruktivt for en gangs skyld …

Jeg posta følgende på en barnevernsgruppe, hvor “båndtvang” ble et repeterende argument; “Det samme (båndtvang) argumentet kan bruke på samtlige barnevernssaker i Norge. Hvis ikke du ser sammenhengen mellom ‘saken min’ og ‘saken din’, så er det null håp for Norge!” – Det står jeg for!! Sorry!!

PS!
Det var *to* mennesker som foreslo konstruktive løsninger. En dame kommenterte og bad meg om kontonummeret, og var villig til å overføre 500 kroner i løpet av minutter! En annen mann (innvandrer forøvrig), ringte meg for 20 minutter siden, og ville låne meg 1.000 kroner. Tusen takk til dere begge to, dere vet hvem dere er. Gud Velsigne dere begge to!!

Til resten av dere, spesielt de med “båndtvang ekko i huet” har jeg bare to ord å si; #$%%$##$% og &$%$%&&%$!!

2 thoughts on “Magic er hjemme igjen

Leave a Reply

