Hvis politiet spør, er vi eventyrfortellere

regnbue_2006_01Ingen vits å kaste perler for svin! Hvis du blir konfrontert med at du planlegger “kriminell aktivitet” av “lovens lange arm”, så er alibiet ditt at du bare forteller Eventyr! På samme måte som at hvis et beredsskapshjem blir raidet av politiet, så trodde han som eide hjemmet, at dette bare var en “familie på ferie”. Mens han sier; “Uff, var de kriminelle. Ja da så! Takk for at dere sier ifra!”

Derfor er det viktig å finne opp ikke-inkriminerende ord, og erstatte eksisterende ord. For eksempel så drifter vi ingen “beredsskapshjem for mennesker på flukt fra barnevernet”. Vi driver feriekolonier for småbarnsfamilier, som ønsker å være anonyme! Punktum!

Jeg har selv sittet i avhør hos Larvik Politikammer for diverse skriblerier på sosiale medier. Da forklarte jeg de at jeg fortalte eventyr, og refererte til blant annet en artikkel som het; “Jeg Gud den Allmektige Saksøker den Norske Staten for 3 trillioner kroner” – Hun som avhørte meg forsøkte å skjule at hun smilte. Jeg har aldri hørt noe mer om den saken 😀

Husk, hvis du blir konfrontert med inkriminerende setningsoppbyggelser på Facebook ol, så er du bare “eventyrforteller”. Å flette inn virkeligheten i sine historier, er en vanlig teknikk, som blant annet Henrik Ibsen og Shakespear benyttet seg av. Så de kommer ingen vei, så lenge du lærer deg å *holde kjeft*! Til tross for at du har innrømmet, i det offentlige rom, at du akter å drive selvtekt. Så lenge du husker forklaringen du må repetere, som er; “Jeg er forfatter og kunstner, og jeg bruker Sosiale Medier som mitt medium, for å fortelle inspirerende eventyr, til mine venner, og de som måtte ønske å lese”. Også smiler du fra hjertet, og ler litt, så bør du være trygg. Og får du problemer, er vi millioner av mennesker klare til å hjelpe deg 😀

Og når de spør deg om barna, så svarer du; “Hvilke barn? Her er det ingen barn!”

Leave a Reply

