Finnes det visdom hos Kvinner?

justitiaSiden jeg har analysert både Bibelen, Qu’ran, Buddhistiske skrifter, og omtrent alt annet av religiøse tekster, er det bare rett og rimelig at jeg spør meg dette urgamle spørsmålet. Dog, i motsetning til de andre kildene til dette spørsmålet, vil jeg aldri svare deg her!

For det første ligger det som en del av visdommens premisser, at det er “ulurt” å svare på alt andre spør deg om. For det andre, er det umulig å formidle visdom, siden visdom er en opplevelse, og ergo ikke noe som kan formidles. Så selv om jeg hadde fortalt deg svaret, ville det uansett bare prellet av på deg, og ikke generert visdom hos deg, på noen som helst slags måte …

For den som er interessert i å finne svaret på ovenstående spørsmål, så skal jeg formidle et spørsmål, som gjør deg i stand til å finne svaret på ovenstående spørsmål. Dette spørsmålet er ikke mitt, det er en kvinnes spørsmål, som reaksjon på denne artikkelen. Spørsmålet hennes var sånn ca; “Hvem skal bestemme hvilke barn som barnevernet skal omplassere?”

For å forstå ovenstående spørsmål, er det alfa og omega at du leser denne artikkelen først!

For den som er vis, er svaret på spørsmålet kvinnen spurte meg åpenbart og selvfølgelig! For en som er enda visere, viser da svaret seg på spørsmålet i overskriften til denne bloggen. Og for den som er visest, vil aldri dette svaret forlate den vises munn! Og for den som er absolutt aller visest iblant oss, viser det seg som åpenbart, at til og med å spørre spørsmålet som jeg startet bloggen min med, er direkte “ulurt”!

Vis du ikke tror meg, så Vis gjerne denne bloggen til din kvinne, men ikke Vis noen andre svaret er du snill (og Vis) … 😉

“Det var en gang en Vis som ikke kunne Vise, så gikk han til en Vis som Kunne Vise. Da lærte den Vise som Kunne Vise den Vise som Ikke kunne Vise å Vise. Da kunne begge de to Vise synge Visesanger!” 😀

Leave a Reply

