Har Norge absolutt ytringsfrihet?

paragrafLa oss forfølge det spørsmålet åpenhjertig. Måten en kan svare på det, er ved å se på rettspraksis i forhold til ytringer. I så måte blir min blogg en “lakmustest” på dette temaet. Årsaken er alle mine ville ytringer.

For det første har jeg oppfordret alle nordmenn til å slutte å betale skatt. Noen vil argumentere med at dette er en “oppfordring til kriminelle handling”. Jeg har lagt fram et argument som tyder på at det er kriminelt å oppfordre til å betale skatt!

Jeg har også oppfordret alle nordmenn til å trykke sine egne penger, med det som argument at hvis man ikke gjør det, er man kriminell.

I tillegg har jeg en hel rekke med blogger hvor jeg planlegger, og hjelper andre, å rømme fra barnevernet (og ergo politi).

Jeg har også erklært at å tro på staten er den største synden man kan begå, og slikt sett argumentert for, og forfektet revolusjon, vil noen kunne argumentere med.

I tillegg har jeg innrømt en lang rekke med kriminelle forhold, som for eksempel at jeg synes det er noe dritt at jeg må ha bikkja mi i bånd, og at jeg driter i eksisterende lovverk her, og at jeg har pissa på dørhåndtaket til mitt lokale politikammer ca. 200 ganger.

Men ingen tese kan etterprøves uten å gå “all in”. Derfor skal jeg i min neste artikkel, repetere en ytring, som jeg har sittet 6 måneder i fengsel for før. Jeg skal til og med “høyne” ved å fjerne et essensielt ord fra den opprinnelige ytringen. Noe som gjør ytringen signifikant mye verre enn det den var i utgangspunktet!

Årsaken er, fordi jeg tror, i motsetning til mange andre i Norge, at ytringsfrihet er viktig. Et eksempel er Anders Behring Breivik. Hvis han hadde fortalt hva han var på vei til å gjøre, før han gjorde det, så kunne vi diskutert temaet sammens med han. Slik kunne vi kanskje klart å overtale han om at hans virkemidler kanskje ikke var de “smarteste” for å få gjennomslag for hans standpunkt. Slik ville vi, hvis vi hadde hatt absolutt ytringsfrihet i Norge, kunne brukt ordets helbredende makt, til å redusere vold og fordervelse. Derfor skal jeg i min neste blogg repetere en ytring, som jeg har sonet 6 måneder i fengsel for før. Etterpå, skal jeg poste denne som en kommentar til en hel drøss med politikere i Norge, blant annet Anders Anundsen, Erna Solberg og Siv Jensen. Jeg skal også poste den som kommentar til mange forskjellige politietater, blant annet PST.

Ønsk meg lykke til 😀

One thought on “Har Norge absolutt ytringsfrihet?

Leave a Reply

