Maktens struktur – Hvordan fungerer makt?

Folksagor_Carl_Larsson_021Siden det tilsynelatende ikke finnes ett menneske i verden som har lyst til å stoppe kjeften på meg, ved å si ja til å skriver forordet til bloggen min, så velger jeg å fortsette å herpe Norge, og resten av verden, til noen velger å stoppe kjeften på meg, ved å takke ja til å skrive den absolutt aller viktigste artikkelen i bloggen min; Forordet!

I dag tenkte jeg at jeg skulle avkle alle maktmennesker i verden, ved å forklare maktens anatomi, på en slik måte, at selv et barn kan forstå det.

Makt er ideen om at noen mennesker ikke er i stand til å ta avgjørelsene selv, som er til deres eget beste. Der ligger premissene for makt. En tro på at andre mennesker er bedre skikket til å bestemme over en selv, enn det en selv er. Slik “outsourcer” vi makten over oss selv, ved å velge politikere, stemme for politi, og godkjenne barnevernet som institusjon. Slik lar vi oss frivillig slavebinde, og gir bort bestemmelsesretten over oss selv.

Det nesten ingen er i stand til å se da, er at uavhengig av hvor mange mennesker som stemmer for at en person skal ha “makt”, så vil denne maktpersonen aldri ha makt over de som *ikke* stemte for han! Sagt med andre ord; Det er helt greit for meg at du stemmer på Adolf Hitler om du ønsker, men ikke forvent at lille Adolf skal ha noe makt over meg! Med mindre jeg også stemmer for han! Mange har misforstått dette prinsippet, og mange har forsøkt å skade meg, fordi jeg ikke har anerkjent at de har makt over meg. De alle sammens har det til felles, at de i dag sitter og gråter, mer eller mindre med pungsteinene sine i hånden sin! Alt fordi de trodde de hadde makt over meg …

Folket får den staten de fortjener, og den staten de fortjener, er et individuelt valg! Punktum!

En annen faktor med makt, er at de som har makt, sjeldent eller aldri er interessert i å gi bort makt. Tvert imot, de alle har det til felles, at de ønsker *mer* makt! Dette gjelder våre politikere, politiet vårt, og administratorene for diverse barnevernsgrupper på Facebook! Og alle som en, gjemmer seg bakom argumentet; “Hvis alle bare hadde hørt på meg, ville alt blitt så mye bedre”

Derfor ender de som regel opp med å kun delegere makt til mennesker som de kan kontrollere. Den enkleste måten å kontrollere et menneske på, er å besitte informasjon om vedkommende du søker å kontrollere, som dette individet ikke ønsker skal komme inn i det offentlige rom. En Mormoner som er homofil, vil for eksempel sjeldent at dette skal bli offentlig kjent. Hvis man besitter bevis for at han er homofil, vil han være enklere å kontrollere, ved å ymte frempå at “gjør du ikke som jeg vil, så sprer jeg dette på Facebook”.

Slik kan man slavebinde hele folkmasser, ved å delegere makt ut i samfunnet, utelukkende til de som er redd for at informasjonen om de skal bli offentlig. Slik kan man kontrollere en hel verden. Derfor heter det seg i Qu’ran og Bibelen at “Satan styrer verden”.

Det finnes en hel rekke med instutisjoner som har utelukkende som formål, å “korrumpere” maktmennesker. Losjesystemene er et eksempel, hvor man ofte blir bedt om å gjøre ting, som kan virke perverst på den uinnvidde, hvis det blir offentlig kjent, for slik å “fange” mennesker med makt.

Over tid, fører dette til at det er utelukkende de mest korrupte som besitter makt, siden de som ikke lar seg korrumpere, blir skviset ut av dette systemet, fordi de er umulig å kontrollere ved bruk av kompromitterende informasjon. Derfor er det alltid de “lyseste sjelene som blir korsfestet”.

Hvordan stoppe kjeften på meg?

Jeg vil fortsette å herpe alle samfunnsfunksjoner, til jeg har skapt totalt anarki, world wide, med mindre noen ønsker å stoppe meg, ved å tilby seg å skrive forordet til “boken” min. Dette vil da i så fall være en artikkel, som vil bli den siste artikkelen i “boka” mi (denne bloggen)

Slik dette da vil fungere, er at dette vil da være det “første og siste ordet” i bloggen min, som alle vil lese først når de kommer til siden.

Jeg har noen få kriterier til forordet, utover det, står du fritt til å skrive om akkurat hva du vil.

  1. Ingen barn under 19 år skal kunne potensielt ta skade av det du skriver
  2. Ingen kriminelle handlinger utført av barn under 19 år skal diskuteres
  3. Du skal skrive under med fullt navn
  4. Du kan ikke lov til å skrive mer enn 3-5 sider med tekst (scrolling)
  5. Du kan ikke peke til virus og andre uhumskheter i artikkelen din

Utover dette, kan du skrive om akkurat hva du vil. Hvis du ønsker, kan du tillegge meg samtlige psykiatriske diagnoser du ønsker. Du kan kalle meg for gal. Du kan lenke til så mange eksterne sider som du vil. Du kan slik få lov til å motbevise absolutt alt jeg har sagt her. Og jeg lover at jeg skal ikke fjerne så mye som *ett* ord fra din artikkel, så lenge du følge ovenstående kriterier.

Slik vil ditt ord, bli det første og det siste ordet i denne bloggen. Etter at jeg har publisert dine ord, vil jeg “forsegle” bloggen min, ved å forandre passordet på den, til noe selv jeg ikke vet hva er. Dette vil umuliggjøre all videre kommentering, og i praksis forsegle bloggen min i sten! Og dine ord vil da bli de første og siste ordene. De som vil bli absolutt aller mest lest, av alle artiklene i bloggen min!

Jeg tilbyr dette til hele verden. Barack Obama, Hans Petter Nenseth, Øyvind Bergh, Jens Stoltenberg, basically; DEN SOM MELDER SEG FØRST!! PUNKTUM!!

Jeg har allerede tilbydt dette til Barack Obama, Siv Jensen, Erna Solberg, Geir Lippestad, pluss diverse andre mennesker, men ingen har meldt seg så langt …

Frem til noen melder seg, vil jeg fortsette å herpe, ved å avkle alt jeg kan se av maktstrukturer og djevelskap i dette råtne helvete som du kaller “samfunnet”

Frem til noen velger å stoppe meg, ved å skrive forordet mitt, vil jeg bruke dette som “stilltiende konsensus” for at det jeg sier, er det totalt unison enighet om, hos samtlige innbyggere som noensinne har besøkt bloggen min!

Slik kan meg og deg leke Askeladden og Prinsessa som ingen kunne målbinde. Så kan jeg være Prinsessa, du Askeladden, og bloggen min “halve kongeriket”

Send gjerne bloggen min rundt til noen som du mener kanskje kunne hatt lyst til å stoppe kjeften på meg. Det må være en skriftlig artikkel da, med 3-5 sider med tekst, som er forståelig språk, med setningskonstruksjoner som i hvertfall tildels gir mening. Utover det, er dette muligheten din til å basically stoppe kjeften min!

PS!
Jeg har hatt hittil ca. 500.000 visninger av artiklene mine totalt på denne bloggen min, sånn bare for å “friste” deg litt … 😉

2 thoughts on “Maktens struktur – Hvordan fungerer makt?

Leave a Reply

