Ble Ingunn Sigurdsdatter ranet av NAV?

ingunn-sigurdsdatterMøt Ingunn Sigurdsdatter. Hun dreiv en veldedighetsorganisasjon i Skien som het “Fatimahs Kvinner”. Dette var en organisasjon som hjalp innvandrerkvinner å finne arbeide, og gi de noe å gjøre. Da staten kuttet ned på støtten hennes, sa hun opp seg selv, istedenfor å sparke noen av sine “ansatte”. Da måtte Ingunn melde seg arbeidsledig, for første gang i sitt liv. I en alder av ca. 50 år, gikk hun ned på NAV, og begynte å fylle ut meldekort.

For å fylle tiden sin med noe, begynte hun på Prinsesse Martha sine Engleskole. 3 timer, hver mandag, i et år var hun der. Etter et år, bestemte NAV seg for at dette var “utdannelse”, og at hun ergo hadde brutt vilkårene for trygden de hadde betalt henne. De krevde at hun skulle betale tilbake dobbelt så mye som det de hadde gitt henne, og krevde pant i huset hennes.

Resten er historie

Det nesten ingen tenker over dog da, er at i samme perioden som Ingunn fikk kravet fra NAV, engasjerte hun seg sterkt i diverse “Vaksineaksjoner” rundt omkring, og ønsket å gi Norske kvinner og menn, muligheten til å ta et “informert valg” om vaksiner.

Kan det være en sammenheng her? Bruker virkelig legemiddelindustrien NAV som sine “torpedoer”? Hva tror du …?

PS!
Her er en liten morsom snutt som meg og Ingunn filmet for et par år siden 🙂

PPS!
Ingunn (Mina) vet ikke at jeg skriver denne artikkelen, og jeg vet ikke om hun er enig med meg i at jeg skriver den. Men det kan ikke en journalist ta hensyn til. Alt dette er uansett “offentlig informasjon”, og Ingunn har også valgt å være en “offentlig person”, og da er det min rett til å skrive om dette. Jeg mener også at jeg har *plikt* til å formidle sannheten om dette da, men det er en annen historie …

3 thoughts on “Ble Ingunn Sigurdsdatter ranet av NAV?

  1. Nei… Ingunn ble ikke ranet av “NAV” – hun ble “Høstet” av NAV – på samme måte jeg ble høstet i 2003-5 av daværende trygdekontoret. I mitt tilfelle vant jeg saken på alle hold, men kompensasjon for 2,5 år med utpressing og ruin av økonomisk virksomhet kommer det aldri noe erstatning for. Hos Ingunn, vant hun ikke i trygderetten, men jeg er sikker på om hun hadde gjort det hadde nav svarte med å si, “om vi ikke kan ta deg juridisk, kan vi ta deg medisinsk”….. eller noe annet som passer for Ingunn. Det er nemlig en agenda de har å stoppe deg, blokkere det, demotivere deg, får deg til å bli fortvilet, forsinket og skadet – uten kraft eller kunnskap om hva du kan gjøre for å stoppe smerten. Det er det de gjør i forkledning som tilbyder av Trygghet.

    Det er rart med det i mitt tilfelle ville de sende en regning på en halv million som jeg “skyldte dem” det samme beløp fikk også Ingunn beskjed om – hvem har mulighet til å filse det så fort?

    Like

Leave a Reply

