Hvem har *egentlig* makten i et demokrati?

sheepStalin sa; “I et demokrati har den som stemmer null makt, og den som teller stemmene all makt”. Det er lett å avfeie dette som en gal manns ord, for å beskytte sitt eget diktatur. Det er bare et problem med den retorikken. La meg forklare ved å bruke et eksempel …

Se for deg at jeg ville bli statsleder i et land. Pappan min hadde allerede fikset det slik at alle vennene hans var de som skulle avgjøre tvistespørsmål. I tillegg hadde jeg klarte å strategisk plassere mennesker som ønsket at jeg skulle få makt i “telleposisjoner”. Store deler av motparten sine stemmer ble på “mystisk vis” borte! Og store andeler av mine stemmer ble talt dobbelt. Når så spørsmålet ble brakt opp for høyesterett i landet mitt, som så skulle avgjøre spørsmålet, fant de frem merkelige reguleringer og vedtak, som var hundrevis av år gamle, som legitimerte at jeg ble President. Til tross for at jeg beviselig ikke hadde de fleste stemmene …

Synes du at ovenstående scenario er søkt og usannsynlig?

Vel, ovenstående scenario er en *perfekt* beskrivelse, 100% historisk korrekt, av hvordan George W. Bush kom til makten da han “vant” mot “Mr. An Inconvenient Truth” (Al Gore) i 2000.

Faktum er at massene så altfor villig lar seg forlede. De stiller seg opp i kø for sin “neste Messias”, som sultne hallelujanyfrelste sauer, villige til å gi bort sin egen frihet, til uansett hvem det måtte være, som står som nestemann i kø, for å forlede de bort, ved bruk av løgner, som produserer kognitiv ressonans, og gir de eufori, og troen på noe “bedre”.

Demokrati er dop! Punktum! Konstruert som “dop” for massene, slik at alle slakteklare sauene skal frivillig stille seg i kø foran slakteren! Hvis du ikke tror meg, så kikk på inneværende års “valgkamp” i USA …

Vel, jeg har *ett* ord til massene, og det er; Bæææææææææææææhhh!!

Leave a Reply

