Vi du se Anders Behring Breivik sin video?

alg-anders-behring-breivik-jpgJeg har funnet Anders Behring Breivik sin video. Jeg har lastet den opp til YouTube, med en appell, som forhåpentligvis resulterer i at den ikke blir fjernet. Årsaken til at jeg har gjort dette, er fordi jeg mener at den bakenforliggende årsaken til 22. Juli var nettopp at Anders aldri ble hørt!

Jeg tror at hvis noen hadde hørt på Anders før han sprengte regjeringskvartalet, og drepte 77 mennesker, hovedsaklig barn, så ville Norge ha sett annerledes ut i dag. Vi ville fortsatt ha bodd i Kardemommeby, og fått lov til å beholde vår naivitet og vakre fremtidstro. Det ville vært færre monstere i verden, og jorda ville generelt sett vært en bedre plass. I så måte ønsker jeg å fordele skylda for 22. Juli på samtlige nålevende Nordmenn.

Hvis du synes dette gjør meg til en “kjip fyr”, så er det helt greit. Jeg har blitt kalt mange værre ting enn “kjip” tidligere. Og jeg driter egentlig en laang faen i hva du synes om meg, og hvilke superlativer du tillegger meg. Jeg er meg, og jeg kan leve med meg. Et viktigere spørsmål er; Kan du leve med deg?

En ting som jeg beit meg spesielt merke til selv i videoen til Anders, er den biten hvor et av hans ønsker er et “partiarkalsk samfunn”, og takker nei til et “matriarkalsk samfunn”. Dette kan sees på, mener jeg, som et uttrykk for hans egen oppvekst, hvor han vokste opp uten en farsfigur i sitt liv. Noe som bringer meg til det kanskje kjipeste spørsmålet jeg noensinne har spurt meg selv, som er; “Hva er den største forskjellen mellom meg og Anders Behring Breivik?”

Vil du vite svaret?

Jeg ble *HØRT*!

Akkurat “hvem” jeg ble hørt av, kan være det samme. Noen av de som har hørt på meg, ønsker kanskje ikke å flagge at de har hørt på meg. Det er greit for meg, og jeg har ikke tenkt å utlevere de i noen større grad enn jeg allerede har gjort. Men til syvende og sist, så er dette den definerende forskjellen mellom meg og Anders. Altså, at jeg ble hørt!

Så over til mitt spørsmål til deg, som kanskje er det kjipeste spørsmålet jeg noensinne har spurt deg; Kan du høre meg?

Og hva forteller dette oss om “Fars rolle i det Norske Samfunnet?”

Leave a Reply

