Er det greit å være enig med Anders Behring Breivik?

hitler-swastikaMøt Adolf Hitler. Adolf var Tysk Rikskansler mellom 1932 og 1945. I denne perioden så Tyskland sin mest fremgangsrike økonomiske vekst noensinne. Adolf satte hele folket i arbeid, økte den Tyske nasjonalfølelsen, og laget fundamentet for veinettverket vi i dag kjenner som Autobahn.

“fritida” si gasset Adolf 6,5 millioner jøder, og 5 millioner andre “dissidenter”, som for eksempel Kommunister, Journalister, Homofile og Sigøynere. I tillegg stod han indirekte ansvarlig for 60 millioner døde mennesker i den grusomste hendelsen verden har sett på flere tusen år.

Hvis jeg argumenterer for å bygge veier, øke nasjonalfølelsen til det Norske folk, og skape arbeidsplasser, betyr det da at jeg automatisk er for å gasse Jøder?

Jo mer jeg leser om Anders Behring Breivik sin “politikk”, jo mer må jeg innrømme at mye av det han sier er ting jeg selv står for og mener. For eksempel, så synes jeg at det Norske samfunnet har beveget seg inn i en pervertert form for matriarkalisme, som jeg mener er usunn for det Norske folk, Norske barn spesielt, og det Norske samfunnet generelt. Jeg synes også at “Mullargutten” er en smule “problematisk” for Norge, selv om jeg ser dilemmaet med å utvise han til Irak.

Jeg er også enig med Anders om at Norge har i etterkrigstiden hatt et “usunt makthegenomi”, hvor den sittende etterkrigsregjeringen (AP) har utnyttet mange av de primære samfunnsfunksjonene for å beholde denne makten. NRK er et eksempel.

Det er generelt sett ganske mange synspunkter fra Anders hvor jeg kan gjenkjenne standpunkter jeg selv står for. På samme måten som det er hos lille Adolf. Betyr dette at jeg er for å gasse jøder eller andre folk for den saks skyld? Betyr dette at jeg synes det er greit å sprenge regjeringskvartalet og skyte barn med automatgevær?

Nei!

Noen klarer dog ikke å se forskjellen, klarer du …?

Leave a Reply

