Er et løfte en synd imot Gud?

till-death-do-us-party-funny-wall-sign-5172-pLøfter om fremtiden, som for eksempel; “Jeg lover å møte deg i morgen” kan kanskje høres uskyldige ut. Mange mener også at dette er selve fundamentet for samfunnet, i sin teoretiske juridiske form, i kraft av at dette er fundamentet bak kontrakter og lignende. Kontrakter igjen, er selve limet i samfunnet vårt, og få tenker derfor over implikasjonene.

Faktum dog er, at både i følge Qu’ran, og ifølge Bibelen, så er slike løfter en synd mot Gud! Så med andre ord, lever 4,2 milliarder mennesker i konstant synd. Påtvunget de av andre, i kraft av kontrakter og lignende løftemekanismer. Dette er årsaken til at Muslimer sier “Inshallah” etter at de avgir løfter om noe i fremtiden.

Faktum er, at hvis en studerer Bibelen, så er selve fundamentet til for eksempel ekteskapsløfter faktisk i seg selv en synd imot Gud. Årsaken er fordi man da forkaster Guds plan, og implisitt hevder at man selv vet bedre enn Gud, siden man kan love at man skal gjøre noe, eller ikke gjøre noe, resten av sitt liv. Slik slavebinder kontrakter og løfter oss til hverandre, i et føydalistisk samfunn, hvor vi alle er slavedrivere, og alle er slaver. Så med andre ord, finnes det overhodet ikke noe belegg i Bibelen for å tillate det som klassisk har blitt oppfattet som “Kristne ekteskap”. Et Kirkebryllup, er faktisk i så måte i direkte opposisjon mot Guds lov, og faktisk per definisjon et Satanistisk rituale på grunn av disse årsakene.

På samme måte som Jesus og andre profeter sa at man skal aldri forsøke å se inn i fremtiden, lider slike kontraktuelle bindinger konseptuelt av de samme problemene. Den som avgir løfter om noe i fremtiden, begår “Shirk”, og ifølge for eksempel Sharia lovene, skal derfor faktisk halshugges.

Paradokset er da, at alle som tilhører Islam og Kristendom, kan da ved sin hellige bok, avsverge seg samtlige kontrakter, hvor en har gitt lovnader om fremtiden til en tredjepart Med det som argument, at slike lovnader er en synd imot Gud. Noe som har blant annet en del merkelige konsekvenser i forhold til samtlige Vestlige eksteskap, som er fundamentert på løfter om “til døden skiller oss” blant annet … 😉

Hvis du ønsker å gi et løfte til noen andre om en fremtidig hendelse eller aktivitet, så kan du dog vel og merke gjøre dette uten å synde. Men da må du avslutte løftet ditt med “Hvis Gud vil”. Noe som per definisjon gir deg muligheten til å bryte ditt løfte, rent juridisk, hvis det på et senere tidspunkt ikke skulle føles riktig å avkreves å holde det.

Advertisements

2 thoughts on “Er et løfte en synd imot Gud?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s